دلایل زرد شدن برگ های معده چیست؟


گیاه پتوس یک گیاه خانگی زیبا است که افراد زیادی در خانه خود دارند، به طور کلی نگهداری از گلبرگ کار بسیار ساده ای است اما گاهی ممکن است با زرد شدن برگ های این گیاه خانگی مواجه شوید. یکی از دلایل زرد شدن برگ های پتوس نور کم است که در پارت نیوز برای شما توضیح دادیم.

همه ما می دانیم که حیوانات به مراقبت زیادی نیاز ندارند، آنها در تمام طول سال سبز و زیبا به نظر می رسند. همانطور که گفته شد، دلایل زیادی وجود دارد که پوسته زرد روی برگ های دمبرگ ظاهر می شود که در زیر به طور جداگانه مورد بحث قرار خواهد گرفت. صبح.

اثرات آبیاری بیش از حد گلبرگ

شایع ترین علت زرد شدن گیاه پتوس آبیاری نامناسب گیاه است، آبیاری بیش از حد باعث پوسیدگی ریشه گیاه می شود که تاثیر بسزایی در کاهش جذب عناصر غذایی توسط گیاه دارد.

کاهش مقدار مواد آلی مورد نیاز گیاهان باعث زرد شدن برگ های پتوس می شود. وقتی گل پتوس را آماده کردید، حتما آن را به صورت خام بریزید.

توجه: کم آبی و خشک شدن خاک نیز می تواند بر زردی برگ گلبرگ تأثیر جدی بگذارد.

بوته های پتا به دلیل نور نادرست زرد می شوند

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، قرار دادن پتک ها در نور مستقیم است. به طور کلی هلو به نور بسیار کمی نیاز دارد و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم باعث سوختن و زرد شدن برگ های هلو می شود.

بهترین مکان برای نگهداری این گل و گیاه نزدیک پنجره است تا گیاه پتویی را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارد.

بیماری قارچی گیاه پتوس

مراقبت نادرست از گیاهان گل می تواند گیاه شما را با بیماری های قارچی به ویژه زرد شدن برگ های گل همیشه بهار تحت تأثیر قرار دهد. به طور کلی علت اصلی این بیماری های قارچی در خاک گیاه آبیاری نامناسب است که منجر به مرگ گیاه نیز می شود.

بهتر است بدانید که نکاتی برای نگهداری از پتوس سیاه وجود دارد و می توانید با کلیک بر روی شرایط نگهداری از پتوس سیاه اطلاعات کاملی در مورد نحوه نگهداری از پتوس سیاه به دست آورید.

زرد شدن برگهای قدیمی گیاه پتوس

به طور معمول، برگ های پیرتر همه گیاهان به مرور زمان زرد می شوند و از روی گیاه می ریزند. اگرچه اغلب در فصل پاییز دیده می شود، اما بهتر است بدانید که زرد شدن برگ ها در قسمت پایین ساقه گیاه پتاس، زرد شدن برگ های گیاه پتاس است. این کاملا طبیعی است و در طول خشک شدن رخ می دهد و به شما امکان می دهد برگ های زرد را به طور کامل از گیاهان خود حذف کنید.

بهترین دما برای جلوگیری از زرد شدن برگ گلبرگ چیست؟

خوب است بدانید که دما می تواند نقش موثری در رشد و پرورش همه گیاهان از جمله پتوس داشته باشد، بهترین دما برای نگهداری پتوس بین 18 تا 29 درجه سانتی گراد است. توجه داشته باشید که نگهداری گلبرگ در دمای بالاتر یا کمتر از مقدار تعیین شده می تواند به گیاه آسیب برساند و باعث زرد شدن و خشک شدن برگ های گیاه شود.

تأثیر عناصر غذایی بر برگ گیاه پتوس

کمبود مواد مغذی ضروری برای گیاهان پتوس می تواند مشکلات زیادی را برای گیاه شما ایجاد کند که مهم ترین آن زرد شدن برگ های پتوس است. همه گیاهان به فسفر، پتاسیم، نیتروژن، آهن، بور، مس، کلسیم و غیره نیاز دارند. عناصر را می توان توسط کودهای گیاهی مناسب تامین کرد.

بهتر است هر ماه با استفاده از کودهای مایع و موارد دیگر به قیمت تمام شده گیاهان خود توجه کنید بدون اینکه از استفاده از کودهای مناسب برای گیاهان خود غافل شوید.

چگونه از زرد شدن برگ گیاهان پتا جلوگیری کنیم؟

همانطور که در متن ذکر شد، دلایل زیادی برای زرد شدن برگ های پتوس وجود دارد.

به این گیاه آب ندهید.

سطل کمپوست را تمیز کنید.

از کودهای مناسب شامل روی، آهن، فسفر، نیتروژن، پتاس و غیره استفاده کنید.

گیاه را در مکانی به اندازه کافی روشن قرار دهید.

از آفت کش ها و حشره کش ها استفاده کنید.




|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : وبمستران
تاریخ : سه شنبه 23 آبان 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: