اسکراب چیست و چگونه باید انجام شود؟

اسکراب چیست و چگونه باید انجام شود؟


برای اینکه پوست بدن استحکام و شادابی خود را حفظ کند، باید سلول های مرده از سطح آن برداشته شود و سلول های جدید و تازه روی پوست باقی بمانند. این زمانی است که پوست روشن و شفاف به نظر می رسد و سلامت خوبی را نشان می دهد. یکی از راه های پاکسازی پوست استفاده از بدن و صورت است. شاید بپرسید این بیماری چیست؟ در واقع یک برس اسکراب با ترکیبی از مواد مختلف و مواد یا گرانول های خوب است تا ساختار آن کمی زبر شود تا به راحتی پوست از روی پوست جدا شود. در واقع اگر دانه ها درشت باشند باعث التهاب و آسیب به پوست می شوند. درست مانند آب سفیدی که در زمان های قدیم برای لایه برداری پوست هنگام استحمام استفاده می شد.

با استفاده از اسکراب پوست را تمیز کنید

سلول های مرده پوست، روغن های طبیعی بدن، استفاده از لوازم آرایشی و گرد و غبار و ذرات معلق در هوا می توانند منافذ پوست شما را مسدود کنند. با لایه برداری، می توانید تمام این ذرات را از بین ببرید و پوست خود را روشن تر، شفاف تر و تمیز تر کنید. پوست ما دائماً در چرخه نوسازی سلولی است، سلول های جدید ایجاد می شوند و جایگزین سلول های قدیمی و مرده می شوند. با استفاده از لایه برداری، فرآیند تبدیل سلولی با برداشتن لایه بالایی پوست که حاوی سلول های مرده است و نمایان شدن لایه جدیدی از پوست که در زیر آن قرار دارد، بهبود می یابد. با لایه برداری پوست، کثیفی ها و باقی مانده های سلول های مرده از بین رفته و سلول های جدید تولید می شود. در نتیجه این عمل، مرطوب کننده ها بهتر جذب پوست می شوند. اسکراب ها محصولاتی هستند که به اشکال مختلف تولید می شوند. این فرآورده ها می توانند به صورت ژل یا کرم حاوی گرانول یا شربت کوچک باشند و یا می توانند جامدتر و جامدتر باشند. تنوع این محصولات در دسته لوازم آرایشی و بهداشتی به حدی است که نمی توان آنها را به طور دقیق طبقه بندی کرد.

بنابراین به طور کلی می توان فواید اسکراب بدن و اسکراب صورت را به شرح زیر معرفی کرد.

با از بین بردن سلول های مرده و تولید سلول های جدید باعث شادابی و شادابی پوست می شود.

پوست را جوان تر نشان می دهد.

مرطوب کردن پوست خوب است.

محصولات برنزه کننده موثرتر هستند.

خیلی ها فکر می کنند که یک اسکراب خوب فقط برای پوست صورت است و به غیر از پاک کننده صورت، بدن نیازی به لایه برداری ندارد. باید بدانید که اینطور نیست زیرا سلول ها در هر قسمت از بدن در حال جایگزینی هستند که باعث از بین رفتن میل می شود. براشینگ بدن حمام نیز به دلیل نوع و نرمی موها، اسکراب بدن محسوب می شود. استفاده از آب سفید کاری است که در گذشته انجام می شد. برای تغذیه و آرامش پوست خود به ماساژ بدن و ماساژ پا بروید.

برخی از محصولات کارخانه ای که به نام اسکراب تولید می شوند برای محیط زیست مضر هستند زیرا پس از شستشو مواد شیمیایی را وارد سیستم آب می کنند. این هم دلیل دیگری برای استفاده از اسکراب های بدن خانگی برای لایه برداری است. نکته ای که باید هنگام استفاده از اسکراب به خاطر داشته باشید این است که آن را با فشار زیاد روی پوست خود مالش ندهید. ترکیبات باید بدون آسیب رساندن به پوست و نیاز به انرژی زیاد موثر باشند. روی پیشانی، بینی و چانه که منافذ بازتری دارند، می توانید پوست را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. اگر اسکراب شما خاصیت مرطوب کنندگی دارد، فرمولاسیون کامل و خوبی برای صورت محسوب می شود.

نکته مهم دیگر این است که به طور کلی از اسکراب ها و لایه بردارها سوء استفاده نکنید. اسکراب های لایه بردار بدن و صورت بسته به نوع پوست متفاوت است. اما به طور کلی پوست های خشک و چرب را نباید بیش از یک یا دو بار در هفته استفاده کرد. زیرا پوست را نازک می کند و باعث التهاب می شود. بنابراین بهتر است بگوییم که لایه برداری روزانه ممنوع است; برای خلاص شدن از شر سلول های مرده، باید اجازه داد سلول های جدید جایگزین خود شوند! فراموش نکنید که کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده بعد از لایه برداری ضروری است. به یاد داشته باشید که نباید بعد از اپیلاسیون، حذف موهای زائد، اصلاح یا حذف کلی موهای زائد از اسکراب استفاده کنید. در این صورت پوست حساس است.

اگر پوست شما حساس و خشک است، بهتر است به سراغ یک شوینده معمولی پوست بروید و مطمئن شوید که مواد شیمیایی باعث تورم پوست شما نمی شود. نمک و شکر رایج ترین مواد خانگی هستند که به راحتی تهیه می شوند. سایر موادی که معمولا در اسکراب های خانگی استفاده می شود عبارتند از عسل، قهوه، روغن زیتون و سایر روغن های لبنی، بلغور جو دوسر و روغن های ضروری. بنابراین، اگر این چیزها در کمک شما و کمدهای خانه هستند، دست به کار شوید.

برای نگه داشتن کراست می توانید از مربا، سس و ... استفاده کنید. می توانید از ظروف شیشه ای درب دار مانند شیشه ها استفاده کنید. البته فراموش نکنید که آنها را کاملا بشویید و خشک کنید. می توانید پوست آن را در یخچال نگهداری کنید تا سالم بماند.

اسکراب کوفی

کافئین موجود در قهوه به جوانسازی پوست کمک می کند. این اسکراب مخصوصا برای افرادی که پوست برنزه دارند توصیه می شود. ترکیب قهوه و نعنا برای این اسکراب خانگی بی نظیر است و دارای خواص آنتی اکسیدانی است، گردش خون را افزایش می دهد و احتباس آب در بافت ها را کاهش می دهد. نصف فنجان دانه قهوه، نصف فنجان نمک طبیعی هیمالیا یا دریا، یک چهارم فنجان روغن نارگیل مایع و دو قطره اسانس نعناع را مخلوط کنید.

سوکره

روغن نارگیل خاصیت ضد میکروبی دارد و شکر قهوه ای خاصیت لایه برداری دارد. روغن بادام شیرین حاوی ویتامین E است و پوست را نرم و صاف می کند. یک و نیم قاشق چای خوری شکر قهوه ای، یک فنجان روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و چند گلبرگ خشک گل رز و در یک شیشه تمیز نگهداری کنید.

موز و پودر قند

برای تهیه این اسکراب خانگی به یک موز رسیده نیاز دارید که قهوه ای شده باشد. موز یک مرطوب کننده ملایم است که به کنترل چربی کمک می کند. بنابراین، این اسکراب برای پوست های چرب یا مناطقی از بدن که چربی بیشتری تولید می کنند، مناسب است. یک موز رسیده، یک قاشق غذاخوری شکر گرانول یا شکر قهوه ای و یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل یا روغن ضروری دیگر را با هم مخلوط کنید. برای له کردن موز می توانید از چنگال استفاده کنید، فقط مراقب باشید که آن را له نکنید. می توانید این ترکیب را در حمام روی پوست خود بمالید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. یک دقیقه صبر کنید و سپس بدن خود را بشویید. اگر می خواهید آن را روی صورت خود بمالید، فقط از موز له شده استفاده کنید و مواظب باشید وارد چشمتان نشود. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

شکر قهوه ای و عصاره وانیل

نصف فنجان روغن نارگیل، نصف فنجان شکر قهوه ای و نصف قاشق چایخوری وانیل را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را هنگام استحمام روی پوست خود بمالید، ماساژ دهید و سپس بشویید.

اسکراب مرکبات

استفاده از این اسکراب بعد از تمرینات سخت توصیه می شود. نصف فنجان خولان دریایی، نصف فنجان روغن بادام، روغن زیتون یا هر روغن دیگری را با یک قاشق چایخوری آب و تفاله یک مرکبات (پرتقال، لیمو، گریپ فروت یا پرتقال) ترکیب کنید. این مخلوط را هنگام حمام روی پوست خود بمالید و روی چشمان خود تمرکز کنید. سپس آن را بشویید.

اسکراب نمک دریا و اسطوخودوس

نصف فنجان نمک دریا، یک چهارم فنجان روغن بادام شیرین، چند قطره روغن اسطوخودوس و چند گلبرگ خشک شده اسطوخودوس را با هم مخلوط کنید.

تعریف اسکراب برای پوست های حساس

با اسکراب صورت معطر و لطیف پوست خود را نرم و صاف کنید. جو دو سر خاصیت ضد التهابی دارد و برای پوست های حساس و خشک مناسب است. نصف فنجان بلغور جو دوسر خام، نصف فنجان شکر قهوه ای، یک چهارم فنجان روغن زیتون و چند قطره اسانس مورد علاقه خود را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را در جای خشک نگهداری کنید. زمانی که می خواهید از این اسکراب استفاده کنید باید پوستتان خیس باشد و به صورت دورانی روی پوست بمالید. اگر پوست شما بسیار حساس است، از افزودن شکر خودداری کنید. همچنین می توانید برگ های خشک شده نمک را به این مخلوط اضافه کنید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

روغن زیتون و شکر را با لیمو بمالید

اگر پوست شما چرب است می توانید از این اسکراب استفاده کنید. روغن زیتون موجود در این مخلوط به تعادل و آبرسانی پوست کمک می کند و هرگز آن را خشک نمی کند. سه چهارم فنجان روغن زیتون، سه فنجان شکر گرانول، آب یک لیموترش تازه و چند قطره اسانس را با هم مخلوط کنید. به عنوان مثال اسانس رزماری و انگور برای تقویت پوست مناسب است. بهتر است ابتدا روغن و شکر و سپس آبلیمو و اسانس را در دو مرحله با هم مخلوط کنید. به دلیل وجود لیمو در ترکیب آن، نوعی براق کننده بدن نامیده می شود.

لایه برداری با جوش شیرین و چای سبز

خواص چای سبز

چای سبز دارای خواص بسیاری از جمله جوانسازی، کنترل چربی صورت و درمان آکنه است. بنابراین، این مخلوط را می توان به عنوان یک اسکراب خانگی برای پوست های چرب و به عنوان یک اسکراب ضد آکنه قرار داد. یک قاشق چایخوری نمک اپسوم، سه قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک چای کیسه ای برگ چای سبز (یک قاشق غذاخوری) را با هم مخلوط کنید و سپس چهار قاشق غذاخوری روغن هسته انگور، زیتون یا بادام شیرین را اضافه کنید. این اسکراب برای از بین بردن جوش های سر سیاه نیز مناسب است.

اسکراب لب

ارین تمیز کرد

می توانید نوعی اسکراب لب تهیه کنید تا پوست لب نرم و صاف شود. مقداری روغن زیتون را با شکر گرانول مخلوط کرده و مقداری عصاره نعنا یا وانیل به آن اضافه کنید. روی لب ها بمالید و کمی ماساژ دهید. این اسکراب خوراکی است و نیازی به شستشو ندارد. برای تهیه شکر گرانول؛ می توانید مقداری شکر معمولی به مخلوط کن اضافه کنید. سپس بافت آن پودری تر می شود.

مراجعه به منبع:  https://moorashin.com/product/اسکراب-کرم-محبوب-کلینیک-clinique-7day-scrub-cream/




|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : وبمستران
تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: