طرز تهیه پوست زرد مجلسی مواد ضروری برای 3 تا 4 نفر

طرز تهیه پوست زرد مجلسی مواد ضروری برای 3 تا 4 نفر


برنج ایرانی نصف پیمانه

3 تا 4 فنجان آب

شکر 1 لیوان

گلاب ¼ فنجان

¼ فنجان بادام خرد شده

5 قاشق غذاخوری زعفران کنسانتره

ریشه کرفس یا اسفناج پخته 2 قاشق غذاخوری

کره یا روغن جامد 25 گرم

گلاب برای خیساندن بادام ½ فنجان

طرز تهیه صدف زرد مجالسی

گام اول

برای تهیه زرد مجلسی چله به روش نادری، ابتدا عصر برنج را در ظرف بزرگی پر از آب بریزید و خوب خیس کنید. توجه داشته باشید که برای خیساندن برنج برای برنج زرد نباید از نمک استفاده کرد.

نکته: استفاده از نمک از له شدن دانه های برنج جلوگیری می کند و شکل خود را حفظ می کند.

سطح دوم

در این مرحله برنج خیس خورده را در قابلمه مناسبی بریزید و 3 پیمانه آب اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید بجوشد تا آب بجوشد. بعد از به جوش آمدن آب، کف باید از سطح آب پاک شود.

نکته: حذف آرد برنج علاوه بر خوش طعم شدن پوسته زرد باعث شفافیت و زیبایی رنگ پوسته زرد می شود.

سطح سوم

توجه داشته باشید که برنج را به هیچ وجه نباید مخلوط کرد و همانطور که هست پخت. اگر آب قابلمه کاملاً کشیده شده باشد اما برنج خیس نشود باید آب بیشتری اضافه کنیم تا برنج کاملا خیس بخورد.

مرحله چهارم

بعد از اینکه برنج خوب پخت، زعفران آسیاب شده را به قابلمه اضافه کنید. بعد برنج رو خوب هم میزنیم تا زعفران کاملا جذب برنج بشه و همه دانه های برنج خوب رنگ و طلایی بشه.

مرحله پنجم

وقتی رنگ برنج یکدست شد شکر را اضافه کنید. توجه داشته باشید که میزان شکر زرده ۲ تا ۳ برابر برنج است و اگر زرده شیرین تری می خواهید می توانید نصف پیمانه شکر اضافه کنید.

مرحله ششم

بعد از اینکه شکر و برنج را خوب هم زدیم، آب سیب زمینی یا هل آسیاب شده را به کاسه اضافه می کنیم. سپس تکه های بادام را در پوسته زرد که از یک ساعت قبل به خوبی در نصف پیمانه گلاب خیس کرده اید، اضافه کنید.

در این زمان کره یا روغن جامد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به رنگ زرد در بیاید. سپس درب قابلمه را صافی تمیز قرار دهید و اجازه دهید پوست زرد با دمای بالا دم بکشد.

مرحله هشتم

حدود 30 دقیقه برای دم بلند پوسته زرد کافی است. دم کردن شیل زرد تضمین می کند که پس از سرد شدن شیل زرد، آب به بیرون تراوش نمی کند. بعد از 30 دقیقه حرارت ته قابلمه را خاموش می کنیم.

گام نهم

حالا اجازه دهید پوست زرد 20 دقیقه دیگر به همین صورت بماند. یعنی بعد از خاموش کردن آتش زیر قابلمه، آن را رها می کنیم. در انتها پوست زرد را به خوبی در کاسه مخلوط کرده سپس در ظرف مناسبی قرار دهید.

دوره دهم

برای تزیین زرده ها ابتدا باید چند دقیقه زمان دهیم تا زرده ها ور بیایند و کمی خشک شوند سپس با مواد مهمی مانند دارچین و رب بادام زرده ها را تزئین کنیم. زرده ها را می توانیم گرم یا سرد سرو کنیم.

مطالعه از منبع: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-شله-زرد-زعفرانی/




|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : وبمستران
تاریخ : سه شنبه 14 شهريور 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: