پمپ صنعتی چیست؟ + انواع آن


پمپ مجموعه ای از وسایل مکانیکی است که با افزایش فشار سیال، سیال را از ناحیه ای به ناحیه دیگر منتقل می کند. پمپ ها انواع مختلفی دارند که یکی از پرکاربردترین مدل ها در صنایع مختلف پمپ صنعتی می باشد. پمپ صنعتی به طور کلی یک پمپ فرآیند سنگین است که برای جابجایی انواع محصولات مانند آب، روغن، مواد شیمیایی، زباله، مواد غذایی، روغن و غیره استفاده می شود. پمپ های صنعتی را می توان در طیف وسیعی از اندازه ها با خروجی های مختلف و موتورهای مختلف یافت. در ادامه بیشتر در مورد خرید قطعات صنعتی پمپ های صنعتی صحبت خواهیم کرد.


پمپ های صنعتی

بسته به عملکرد، مواد، ساختار داخلی، سیال پمپ شده توسط پمپ کف، روش تحویل سیال، وضعیت نصب و غیره. انواع مختلفی از پمپ ها بر اساس وجود دارد. یکی از رایج ترین و جامع ترین روش های طبقه بندی پمپ ها، روش انتقال توان سیال است که به دو روش زیر تقسیم می شود:

- پمپ متغیر

- پمپ جابجایی مثبت

همه چیز درباره پمپ های صنعتی

پمپ دینامیک

در این نوع پمپ ها یک پره متحرک می چرخد ​​و انرژی جنبشی را به فشار یا سرعت تبدیل می کند. انتقال مداوم انرژی بین سیالات یکی از تفاوت های اصلی پمپ کف پویا ایرانی با سایر پمپ ها می باشد. در زیر چندین نوع از آن را معرفی می کنیم:

مرکز گریز پمپ

پمپ گریز از مرکز یکی از پرکاربردترین و پرکاربردترین انواع در صنعت می باشد. این پمپ ها بر اساس نیروی گریز از مرکز کار می کنند. از آنجایی که این پمپ ها همیشه مقدار مشخصی آب را در هر شرایطی با فشار ثابت در جریان قرار می دهند. اینها پمپ های راحت هستند. پمپ کفی یکی از انواع پمپ های سانتریفیوژ با انواع مختلف می باشد و قیمت پمپ کفی نسبت به سایر پمپ ها نسبتا مناسب است.

کف پمپ های ایرانی در مقایسه با محصولات خارجی کیفیت خوبی دارند. همچنین قیمت کف ایرانی نسبت به سایر برندهای بین المللی بسیار ارزان است. برای دریافت بهترین پمپ اسکرید در ایران و اطلاع از قیمت پمپ اسکرید. از طریق وب سایت می توانید مغازه ها و مراکز خرید معروفی مانند Tuan Tek را مشاهده کنید.

پمپ شناور

نام های دیگر این پمپ صنعتی عبارتند از: پمپ طوفان، پمپ سپتیک و پمپ فاضلاب. این نوع پمپ ها عمدتاً در ساخت و ساز، صنعتی، خدمات خانگی و تجاری، برنامه های بازیافت آب باران و غیره کاربرد دارند.

پمپ آتش

پمپ آب آتش نشانی با نام های پمپ آب آتش نشانی، بالابر آب، پمپ آتش نشانی نیز شناخته می شود. این پمپ ها با قدرت بالا و ظرفیت بیشتر برای کار در تامین آب سیستم های اطفای حریق طراحی شده اند و همچنین مقرون به صرفه هستند. استفاده از این سیستم عمدتاً شامل انتقال آب و آبیاری است.

مثبت نقل مکانی پمپ

یک پمپ خوب می تواند مقداری مایع را بدون ضربه زیاد حرکت دهد. نکته مهم در مورد این پمپ ها، آبی است که برای مدت طولانی تولید می کنند. پمپ های خوب انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

پمپ دیافراگم

پمپ های دیافراگمی با نام های پمپ پنوماتیک، ADO یا پمپ های دیافراگمی هوا محور و AODD نیز شناخته می شوند. این پمپ شهری معمولا در صنایع، معادن و کارخانه های عمومی استفاده می شود. علاوه بر این، پمپ های AOD به طور گسترده در مناطقی که برق ناپایدار و گرم یا غایب است استفاده می شود. همچنین از این لوله ها برای تولید مواد غذایی، حمل و نقل مواد شیمیایی، استخراج زغال سنگ زیرزمینی و غیره استفاده می شود.

پمپ دنده ای

پمپ های دنده ای نوعی پمپ جابجایی مثبت دوار هستند، به این معنی که مقدار ثابتی آب را در هر بار حرکت می دهند. این پمپ ها قابلیت پمپاژ با فشار و نیروی زیاد برای مایعات با غلظت بالا را دارند. با هر شیری که باعث ضعف هایی مانند اصطکاک شود. این نیست.

در نتیجه سوخت، روغن و غیره است. مناسب برای استفاده با مایعات غلیظ مانند یک نکته مهم در مورد پمپ های دنده ای این است که این نوع پمپ ها برای جابجایی مواد جامد و مایعات جامد مناسب نیستند.

اجزای مختلف پمپ های صنعتی

اجزای اصلی یک پمپ صنعتی شامل محفظه یا پوشش، صفحه پشتی، پروانه، آداپتور موتور و شفت می باشد. در برخی از پمپ ها، صفحه پشتی قسمتی از محفظه است که پمپ دارای پوشش قابل جابجایی است.

بدن یا خانه

محفظه، پوسته بیرونی یک پمپ صنعتی است که از اجزای داخلی در برابر عناصر محافظت می کند. این محفظه باید از موادی ساخته شود که در برابر شرایط محیطی مقاوم بوده و برای کاربردهای پمپ صنعتی مناسب باشد. برای مثال پمپ های شناور باید در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت کنند.

صدف حلزونی

یک محفظه داخلی که حاوی پروانه است و مایع پمپ شده را جمع آوری می کند و گاهی آن را تخلیه می کند. مواد مورد استفاده برای ساخت کویل نیز باید برای منطقه مورد نظر مناسب باشد.

پروانه

یک دیسک چرخان با مجموعه ای از تیغه های متصل به یک شفت. با چرخش پروانه، انرژی را به سیال منتقل می کند و جریانی را القا می کند. با توجه به طراحی پروانه، عملکرد و شرایط جریان پمپ صنعتی متفاوت است.

موتور

منبع تغذیه پمپ صنعتی که محور را به حرکت در می آورد، موتور است. متداول ترین منابع برق برای پمپ های صنعتی موتورهای AC و DC هستند، اما می توان منابع دیگری مانند نیروی هیدرولیک، موتورهای احتراق داخلی و قدرت بخار را انتخاب کرد.

یک شفت یا شفت

محور محرک را به موتور متصل می کند و توان پمپ صنعتی را آماده می کند. برای واردات خط تولید کلیک کنید.

بلبرینگ

تکیه گاه مکانیکی که به پروانه اجازه می دهد به چرخش خود ادامه دهد و به روانکاری ادامه دهد.

فروش

سیل از آلودگی محیط پمپ جلوگیری می کند. در واقع، برخی از پمپ ها به گونه ای طراحی شده اند که ضد آب باشند و سیستم پمپ در یک محفظه مارپیچ محصور شده است.

مرکز

دستگاه به بلبرینگ که محل اتصال موتور است وصل می شود.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وبمستران
تاریخ : یک شنبه 27 خرداد 1403
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: